Hoeveel invloed hebben misleidende reviews op jouw campingkeuze ?

 4 Augustus 2014   Ruud

Ook in de wereld van reizen en toerisme is het gebruik van technologie de gewoonste zaak van de wereld in het selectie- en boekproces voor een camping, hotel of ander verblijf. Tijdens de vakantie zelf worden smartphones en tablets gebruikt voor allerlei diensten, zoals het reserveren van een huurauto of het boeken van tickets, en achteraf worden goede en slechte ervaringen ook nog eens gedeeld op sites als huurtent.nl, zoover en tripadvisor.

We laten ons bij het zoeken en boeken vooral beïnvloeden door vrienden en bekenden, maar door het intensieve gebruik van smartphones en tablets ook steeds vaker door on-line meningen en beoordelingen. Die geloven we eerder dan de marketing-taal van de campings en hoteleigenaars.

Hieronder vind je een Infographic samengesteld door Les Roches School of International Hotel Management in Zwitserland, die in beeld brengt wat de invloed is van internet-technologie op reizigers en vakantiegangers.

De eindvraag is: Waarom vinden we on-line meningen en beoordelingen toch zo belangrijk, terwijl die zo makkelijk te manipuleren zijn? Met de anonimiteit op internet is het eenvoudig om je concurrent te slachten en je eigen camping op te hemelen.
De mening van de samenstellers is dat het aantal misleidende reviews verder toeneemt en een deel van de online strategie wordt. Daarom moeten we een methode vinden om de betrouwbaarheid van meningen en beoordelingen vast te stellen, anders zal het vertrouwen in deze informatiebron snel verdwijnen.

Infographic




Anderen lazen ook onze blogs over  nieuwscampinginfographic