Hoe kiest de Nederlander zijn of haar vakantie?
12 Januari 2015 Ruud
PostNL en Cendris hebben hier een onderzoek naar gedaan en presenteren de resultaten nu de vakantiebeurs 2014 begint.
Meer dan 1/3 begint al twee maanden of meer van te voren zich te oriënteren op de vakantie. De rest doet dat korter van te voren, 13% zelfs binnen een week vóór vertrek.
Uit het onderzoek blijkt ook wat we al wisten, namelijk dat vakanties steeds korter voor vertrek geboekt worden. De Nederlandse consument aast op kortingen en lage prijzen, omdat het vakantiebudget beperkt is. Meer dan 60% zijn koopjesjagers die maximaal €750 per persoon willen besteden.
Ruim 80% gaat binnen Europa op vakantie. Hoeveel kampeervakanties daarbij zitten vertelt het onderzoek niet.
Volgens PostNL: "Het onderzoek laat zien dat de manier waarop we ons oriënteren op de vakantie ingrijpend is veranderd, al nemen we er nog steeds de tijd voor. ... In de fase van besluiten en boeken spelen beoordelingen van andere reizigers zelfs vaak een doorslaggevende rol."
Dit onderzoek toont ook aan dat voor ruim 80% van de vakantiegangers internet een belangrijke bron van informatie is. Opvallend is dat slechts 44% online de vakantie boekt.
-------------
Er is steeds meer informatie te vinden op het internet, en het is lastig om je weg te vinden in die overvloed. Gespecialiseerde zoekmachine-portalen zoals huurtent.nl helpen daarbij. Deze site is een uitstekende bron voor iedereen die een kampeervakantie zoekt in een gehuurde tent of caravan.
In het proces van informeren - zoeken - boeken vervullen wij een belangrijke rol. Wij helpen de bezoeker in het oriëntatieproces met informatie over bestemmingen, campings en accommodaties. We geven een overzicht van de mogelijkheden zodat je makkelijk kunt zoeken en prijzen vergelijken, en tenslotte bieden we per camping een link naar de aanbieder van keuze zodat je makkelijk en betrouwbaar kunt boeken. Wij rekenen je daar geen kosten voor.
Anderen lazen ook onze blogs over nieuws, algemeen, vakantie, vakantie boeken, meivakantie
Meer dan 1/3 begint al twee maanden of meer van te voren zich te oriënteren op de vakantie. De rest doet dat korter van te voren, 13% zelfs binnen een week vóór vertrek.
Uit het onderzoek blijkt ook wat we al wisten, namelijk dat vakanties steeds korter voor vertrek geboekt worden. De Nederlandse consument aast op kortingen en lage prijzen, omdat het vakantiebudget beperkt is. Meer dan 60% zijn koopjesjagers die maximaal €750 per persoon willen besteden.
Ruim 80% gaat binnen Europa op vakantie. Hoeveel kampeervakanties daarbij zitten vertelt het onderzoek niet.
Volgens PostNL: "Het onderzoek laat zien dat de manier waarop we ons oriënteren op de vakantie ingrijpend is veranderd, al nemen we er nog steeds de tijd voor. ... In de fase van besluiten en boeken spelen beoordelingen van andere reizigers zelfs vaak een doorslaggevende rol."
Dit onderzoek toont ook aan dat voor ruim 80% van de vakantiegangers internet een belangrijke bron van informatie is. Opvallend is dat slechts 44% online de vakantie boekt.
-------------
Er is steeds meer informatie te vinden op het internet, en het is lastig om je weg te vinden in die overvloed. Gespecialiseerde zoekmachine-portalen zoals huurtent.nl helpen daarbij. Deze site is een uitstekende bron voor iedereen die een kampeervakantie zoekt in een gehuurde tent of caravan.
In het proces van informeren - zoeken - boeken vervullen wij een belangrijke rol. Wij helpen de bezoeker in het oriëntatieproces met informatie over bestemmingen, campings en accommodaties. We geven een overzicht van de mogelijkheden zodat je makkelijk kunt zoeken en prijzen vergelijken, en tenslotte bieden we per camping een link naar de aanbieder van keuze zodat je makkelijk en betrouwbaar kunt boeken. Wij rekenen je daar geen kosten voor.
Anderen lazen ook onze blogs over nieuws, algemeen, vakantie, vakantie boeken, meivakantie